Over Ons

Het observatorium BSI-Brussels Centre Observatory (BSI-BCO) bestudeert de ontwikkeling van het Brusselse stadscentrum, nu een deel van de centrale lanen autovrij is gemaakt. Het BSI-BCO is een interuniversitaire (ULB, VUB, USL-B, UCL en KUL) en interdisciplinaire structuur voor meerschalig onderzoek, opgericht door het Brussels Studies Institute (BSI), en brengt onderzoekers van alle achtergronden bijeen om het autovrij maken van de centrale lanen te begeleiden.

Onze gedeelde bibliotheek.

Nieuws

Master Class Zoom In | Zoom Out – Program/Programme/Programma

From | du | van 26.01 to | au | tot 31.01.2018  perpective.brussels  Rue de Namur 59, 1000 Brussels  * The | le | 01.02.2018 Bozar | Rotonde Bertouille Rue Ravenstein 23, 1000 Brussels entrance | entrée | ingang via Rue Baron Horta behind the | derrière la | naast Cinématek English version Version française Nederlandstalige versie Note : All presentations will be held in English. Discussions will be held - the Zinneke-way, either in English, Dutch or French. Translations will be made on the fly. Friday 26 January 2018 |…

Master Class Zoom In | Zoom Out

Het Brussels Centre Observatory van het Brussels Studies Institute (BSI-BCO) en perpective.brussels nodigen jullie graag uit op onze Master Class « the Brussels’ Hypercentre – Zoom IN | Zoom OUT : From Pedestrian Area to Urban Project ». De Master Class wordt georganiseerd in samenwerking met de Stad Brussel, de Bouwmeester (bma), Pyblik, de Brussels Academy en Bozar en zal doorgaan tussen 26 januari en 02 februari 2018 (programma). Gedurende één week buigen een aantal multidisciplinaire teams van studenten en professionals…

De voetgangerszone, het hypercentrum en de veelvuldige Brusselse centraliteiten

Samenvatting. Deze nota stelt een werkmethode voor ten behoeve van coöperatieve seminaries over projectmatig onderzoek naar het Brussels hypercentrum. De seminaries strekken ertoe duurzame scenario’s te bedenken voor de ruimtelijke en programmatische structurering van het toekomstige hypercentrum waarvan de voetgangerszone deel zal uitmaken. Volgens ons is het autovrij maken van de Brusselse centrale lanen een hefboom en een uitgelezen kans om het hypercentrum tot stand te brengen. Omgekeerd kan de structurele coherentie van…